søndag den 31. august 2014

Årets første julekort.

Ja ja, jeg ved godt at der er lang tid til jul, men jeg kan godt lide at lave julekort hele året, for så skal jeg ikke stresse, når vi nærmer os midt november, hvor man skal finde gaver til familie og venner, arrangere julefrokoster og alt mulig andet.

Jeg kan bedst lide at lave kort når jeg får en god idé og ærlig talt er jeg ikke god til at få ideer, hvis jeg ved at jeg bare skal lave julekort.
Så ender det altid med, at jeg enten sidder og stirrer ud i luften og ikke kan få nogen ideer eller også finder jeg på alle mulige andre ting at lave, end lige det jeg skal.

Hver uge indtil jul, vil jeg derfor ligge et julekort op på bloggen om ugen, så I måske kan få nogle gode ideer til selv at lave kort.

Her er årets første julekort:



Kortet er helt enkelt udenpå, med en sjov overraskelse indeni.
Jeg har brugt følgende materialer til kortet:
Grønt, rødt og hvidt karton
julepapir med juletræer (til træerne indvendig)
washi tape
stempler med nisser, fra panduro hobby
God jul stempel fra panduro hobby
Sølv glimmer lim
Hjørneklipper (til at klippe hjørnerne i form)
Walnut stain distress ink fra Tim Holtz
Sizzix bigshot
Scallop circles fra sizzix

Når man skal lave folderne til at holde træerne indvendig i kortet, er det vigtigt, at man husker at skære lige langt på begge sider af foldelinien på midten af kortet.

Hvis du har nogen spørgsmål, så skriv det i kommentarerne, så vender jeg tilbage så hurtigt jeg kan.


Madeleine 
 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar