søndag den 18. maj 2014

Små mælkekartoner.

Idag  regner det og stormer voldsomt her i Nuuk, men dårligt vejr er bare en rigtig godt undskyldning for at sidde og lave noget hyggeligt.

Jeg har fundet opskriften til disse små søde mælkekaton æsker på youtube og konverteret inches til cm.
Her er et link til videoen på youtube:  https://www.youtube.com/watch?v=D9RntpKWnZU

Det kræver næsten ingenting at lave disse søde æsker, og de kan jo altid pakkes med lidt god chokolade til en der fortjener det.

Du skal bruge følgende:

4 stk 4,5 x 4,5 cm pænt papir.

Et stykke karton 21,5 x 14 cm.

Et score board til at lave pæne folder i papiret. Fold papiret ved 5,10,15 og 20 cm på den brede led. 

På den smalle led af papiret skal du folde ved 5,10 og 13 cm. Jeg har lagt kuglepenne i toppen af papiret, ud for de scorelines jeg har lavet

Sørg for at have det smalleste stykke til højre for dig.

Jeg har her brugt flad (ikke tape med skum) dobbelt klæbende tape.

Pynte pynte...


Fold "bunden" af kartonen efter nummer. Start med nummer 1 og slut med nummer 4.

Bunden er nu foldet og tapet sammen.

Tryk forsigtigt de to modsatte sider ind mod midten for at forme toppen af mælkekartonen.

Sådan...... Nu er du klar til at tilføje pynten.

Jeg har dekoreret to forskellige. På den brune har jeg sat eyelets i toppen og trukket en snor igennem.
    
 Jeg håber instuktionen er nem, men ellers kan du altid klikke på linket i toppen af denne post og se videoen.

God dag.

Madeleine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar