lørdag den 17. maj 2014

Knapper og pasteller.

Her er et kort jeg har lavet til min mor.

Kort til mor.
Basis af kortet er lavet af lilla karton, hvor jeg har lavet en skabelon af almindeligt hvidt papir, og foldet det dobbelt, så jeg var sikker på at begge kanter var ens.
Det gule bølgepap lag har jeg lavet ligesom basis, men i mindre størrelse, så man kan se den lilla kant hele vejen rundt.

Det grønne og lilla stykke bølgepap har jeg klippet til efter øjemål og sat bogstaver på den grønne.

Knapperne har jeg sat broderigarn i og monteret dem med dobbeltklæbende tape.

Ordene er skrevet i hånden og også sat på med dobbeltklæbende tape.
For at give kortet et lidt mere færdigt look, har jeg med samme pen som jeg har brugt til ordene, lavet et stiplet linie rundt om hver ord, så det ligner at det er syet.

På alle kanter har jeg brugt  Tim Holtz distress ink, walnut stain.
Jeg ved at man kan få specielle påføringsværktøjer til Tim Holtz distress ink, men da fragten til Grønland er dyr, bruger jeg bare almindelige makeupsvampe.

Hver distress ink har sin egen svamp, så jeg undgår at "forurene" mine ink pads.

Hav en god dag.

Madeleine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar